Zakres robót
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie:
- przebudowy i rozbudowy odcinka drogi krajowej nr 18 długości 11,7 km,
- rozbiórkę istniejącej nawierzchni DK18 na jezdni południowej,
- przebudowy węzłów drogowych,
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną autostradą,
- budowy systemu odwodnienia drogowego,
- budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych,
- budowy wzdłuż autostrady dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowę obiektów inżynierskich.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Projektowane parametry
W liniach rozgraniczających Wykonawca zaprojektuje i wykona autostradę w tym elementy infrastruktury o następujących parametrach:
Przekrój budowany | 2×2 |
Przekrój docelowy | 2×2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna lub sztywna
(dookreślona przez Wykonawcę na etapie projektu budowlanego) |
Klasa techniczna | A |
Prędkość projektowa Vp | 120 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,75 |
Pas dzielący wraz z opaskami | Min 5 m |
Rezerwa pod trzeci pas ruchu | Brak |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 3 m |
Kategoria ruchu | KR7 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 5,0 m |
Pochylenie poprzeczne
(jezdnie autostrady na prostym odcinku w planie powinny mieć pochylenie poprzeczne skierowane na zewnątrz korony drogi.) |
2,5 % |
W pasie dzielącym należy wykonać przejazdy awaryjne spełniające wymagania:
- odstępy od 3 do 4 km; (pierwszy przejazd w km ok. 0+440m na wysokości istniejących zjazdów z drogi krajowej nr 18 pozostałe w nastp. km 1+456; 5+180; 7+344; 10+050)
- konstrukcja nawierzchni taka jak jezdni głównej (§ 158 punkt 3 Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie [3]);
- nośność nawierzchni jak dla jezdni głównej;
- długość przejazdu – 132 m;
- konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd.